Gårdagen och idag va?

Lördagen bestod av en hel del, men samtidigt inte mycket. Vaknade runt kl.11 av Gustaf som ringer och säger att vi ska köra musikutrustning till några av hans kompisar som ska spela på ett bröllop på Yxtaholm. Sagt som gjort, vi åkte till Skebokvarn och hämtade upp grejerna, tar någon sorts mellanlandning i Bettna.. okej det är ingen mellanlandning, men vi hade tid över och han hade glömt sitt körkort där ute. Därefter åkte vi tillbaka till Flen och lämnar av musikgrejerna på Yxta. Efter det bar det av till replokalen för ett minitrubadur-rep.
Den roligare delan av dagen avklarad.

Självklart så var det Statt kl.21 som gällde resterande av dygnet, och jag var fruktansvärt inspirerad. Eller så var det totalt tvärtom. Med minimalt med gäster och ett väldigt dåligt humör funderade jag halv om halv seriöst på att svinga batongen i mitt eget huvud för att förhoppningsvis vakna upp när kvällen var över. Men som tur var så lyste humöret upp ett antal steg några timmar senare på kvällen/natten och resterande tiden på passet gick relativt fort ändå.


Idag har det varit städning, bak och kortspel på programmet. Lyan såg ut som skit, och Petra, Albin och syster skulle komma, så det var inte mycket till val man hade där. Dammsugare och mopp yes. 
Lillasyster krävde, när jag frågade om dem skulle komma, att jag skulle baka..
Skills that kills är det nog fattigt om, och det jag är någorlunda bra på är säkert mestadelen onödiga saker, men visst, det krävdes bakning och jag gjorde det.
Kvällen var väldigt trevlig och två omgångar jazzsjuan hanns med. Albin vann dock båda..

Ja.. what to do what to do what to dooo? Nu sitter jag mest och suckar och filosoferar för mig själv, så det är nog dags att avsluta kvällens inlägg och kolla på några avsnitt Scrubs istället.

Hurra och over 'n out!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback