En lektion om semikolon

Har funderat mycket de senaste dagarna när man ska använda det. Var förvisso ett tag sen jag gick i skolan, men ändå, det skiljetecknet borde jag komma ihåg om jag fått lära mig. Eller så kanske det helt enkelt var så att jag inte lyssnade just då när läraren gick igenom det. Kan vara så också.

Blev så nyfiken av någon anledning att jag blev tvungen att kolla upp det.
Enligt
Semikolon.se så ska det användas när punkt är för starkt avskiljande och komma för svagt.
Kan även användas för att avskilja grupper vid uppräkningar.

När jag läste det blev jag lite sugen på att använda ett eftersom jag aldrig gjort det förut, men nu vid närmare eftertanke så vet jag fortfarande inte riktigt när det i så fall ska passa in.

Det här kan ha varit det tråkigaste inlägget någon någonsin skrivit, skulle nästan vilja utnämna det till det. Och jag tror inte jag har blivit en bättre människa för att jag nästan vet vad semikolon innebär nu. 
Så vad var meningen?

Inte en aning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback