Det handlar om 1/3 av Festival

Det här har varit den trevligaste helgen på länge. Fyllerep med bandet i fredags och en liten sammankomst med vänner hemma i lägenheten igår.
Jag trodde förvisso att jag skulle behöva ringa och ställa in alltihopa cirkus en timme innan de flesta började droppa in eftersom att jag gärna ville ha en fungerande lampa i köket. Det var ju dock inte anledningen. Det jag var tvungen att göra var helt enkelt att leka halv-elektriker, skruva och byta ut takproppar och andra saker så det skulle fungera. Dessvärre så lyckades jag komma emot något med något och allt blev svart. Eftersom proppen inte hade gått så förstod jag ingenting.
Gick runt i mörker ett bra tag och trodde att festen inte skulle kunna bli av. Det tog ett tag innan jag upptäckte att det bara var jordfelsbrytaren som slagit ifrån. Känslan av lättnad var oerhörd.

Sedan kom folket och allt flöt på, mycket tack vare ölspelet. Det måste vara det ultimata partyspelet. 
Trevlig stämning och mysigt folk. Ja så var det. 

Jag är nöjd. Funderar redan nu på om man inte kan ha en till kanske någon gång?   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback