Dagen i oerhörd korthet

Den här dagen har varit fruktansvärd lugn. Gjorde inte många knop på jobbet idag, men å andra sidan så fanns det inte mycket att göra, så varför överanstränga sig i onödan. Hur dåligt med folk som helst hela dagen. Tänkte vid stängning att jag skulle stänga igen stället så snabbt som möjligt och slå det gamla rekordet på tre minuter, med tanke på den lilla skara folk som var kvar. Det var åtminstone tanken.
Men det är sådana dagar som är de mest lömska.
Självklart så var en kvinna och hennes lilla skitunge tvungna att hålla sig kvar inne på Stadium och fåna runt och kolla skor tills klockan är 16 minuter över. Det var inte förrän jag gick in i butiken som de fattade vinken att det var dags att gå ut. Man kände sig lagom glad då.

Jag förstår mig inte på människor alls överhuvudtaget som ska envisas med att gå in i butiker en minut innan de stänger och sedan bara lulla runt och kolla ett bra tag efter stängning. Vad är meningen med det? Har man så jäkla dålig framförhållning att man inte kan anpassa sig efter öppettiderna så kom då för fan tillbaka dagen efter när det är öppet och sluta gör livet surt för mig.

Jag vill ifrån jobbet när jag slutar tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback