Ny vecka

Då var det inte längre helg. Har inte blivit så mycket mer än jobb. Var ju dock ledig måndag-fredag så inte ska man klaga. Blir samma upplägg denna vecka med undantag att fredag även innefattas av jobb.

Hade i lördags mitt första "riktiga" ingripande sen jag började på Securitas.
Kan ju göra en väldigt kort resumé av händelsen.
Kollegan och jag hade ett enkelt avvisande att göra inne i en tv-spelsbutik av två killar, 13 och 16 bast, men som urartade då de ville ställa till med brottningsmatch som vi så illa var tvungna att ställa upp på.
Den yngre killen som min kollega fick tag i föll lätt, men den andra var mindre benägen att ge sig även efter att jag hade tryckt upp honom mot väggen för att få kontroll på honom, så kollegan fick assistera mig.
Det hela slutade med två bojningar.
Inte att förglömma, den stackarn i personalen som fick plocka upp alla nervälta spel.

På kvällen var det krogjobb. Var meningen att jag skulle stå ute och frysa även denna gång.
Som tur är finns det andra, lite nyare vakter, som man väldigt lätt kan övertala till att stå i dörren i stället.
Moahaha!
Lugnt hela kvällen fram tills stängning då det var ett gäng som attackerade ett par andra personer precis utanför Statt med järnrör och yxa.
Ingen blev allvarligt skadad som tur var, men det kunde lika gärna slutat med att någon dött.

Hur sjuka i huvudet är folk egentligen?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback