Livat värre

En fest någon gång ibland sådär, javisst. Men varje fredag och lördag? Vad är det för jävla lekstuga i lägenheten under mig undrar jag!? Tre gånger har jag vart på väg mot dörren och tänkt gått ner och säga till dem. Dem slår i portdörren, springer i trappan, slår i deras lägenhetsdörr, spelar sjukt hög musik och skriker i trappuppgången. Jag är inte särskilt lättretad, men snart går jag ner och klappar till dem över örat hela bunten!! Tog nyss en vända till sopförrådet och tänkte samtidigt se vilka dem är. När jag kom ner stod det, vad som kunde vara, ett gymnasiebarn vid deras dörr och tjoade för fulla muggar, så jag passade på att ge henne min bäst-du-kniper-käft-annars-hamnar-du-också-i-sopen blick. "Ojdå" sa hon.. 
Utanför på vägen tillbaka kom det två killar, varvid den ena är totalt dyngrak och kastar en ölburk mot mig. Det var förvisso inte mening och den träffade inte heller. Tyvärr kände jag dessutom killen som såklart var tvungen att stanna och snacka.
Dessa helger är nog roligare om man själv är lite på lyset måhända.

Kommentarer
Postat av: charlie

Men vad är det jag hör har du plockat fram Pensionärs-David ur garderoben. Tagga ner lite farfar=P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback