En liten lampa tändes

Idag hände något som inte hänt på väldigt länge. Jag fick en snilleblixt utan dess like nämligen. Eftersom jag jobbar bl.a. som idrottslärare så händer det titt som tätt att eleverna har glömt ombyte, har lappar med sig som säger att de inte kan vara med, eller att de stukade fingret för två år sen och därför inte kan vara med. Eller någon annan ursäkt. Problemet har då varit vad de ska göra istället. Förslaget att sätta upp ett snöre i ett träd och låta eleverna gå dit och kolla vilken färg det är har jag fått från en hel del, men det funkar om det bara är en. Är de fler så kan ju en gå och resten slappa. Det är där min lösning kommer in i bilden. Vad värderar ungar jäkligt högt som de alltid har med sig? Jo, sin mobil. Och vad finns det i 90% av dem? En kamera! Så i fortsättningen får de plåta sig/varandra för att bevisa att de varit på det ställe de skulle gå till. Så jävla simpelt!!

Inte särskilt ofta, men någon gång om året, lyckas jag och blir oerhört nöjd med mig själv och måste berätta om det. Dessutom när de erfarana kollegorna inte ens tänkt på det och tyckte det var en bra idé att använda. Oh yes.

Nej, nu är det slut på skryt, troligtvis för i år, och dags för sängen istället.

Go'natt.


Kommentarer
Postat av: nathalie

grattis david! Det var en kanon snilleblixt tycker jag :)

Postat av: David

Ja visst var det. Borde bli uppfinnare. Säg till om jag ska uppfinna nåt åt dig :-)

2007-10-11 @ 18:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback