Veckostart

Luta sig tillbaka, dricka ett glas jordgubbssaft och sen blogga lite. Det är så en tisdag ska avslutas.
Eller..?

Veckan har börjat väldigt bra. Igår var det smörgåstårta som inledde dagen hemma hos Petra. Det är aldrig fel. Skulle vilja ge nåt sorts pris (en smörgåstårta kanske) till den som kom på det. Efter det krånglade det dock till sig lite. Hade tänkt att spara tid eftersom vi skulle äta, att direkt efteråt baka en tårta som jag dumt nog lovade mor min dagen innan att jag kunde göra. Det gick bra tills det att jag fick reda på att det inte fanns rätt bakform hemma hos familjen Åbrink. Det var bara att ta med sig bunken med innehållet och åka hem och göra klart. Hoppas de inte trodde man bara smet...............

Ett par timmar senare var det returnering av skrivande och hans syster. Då skulle det fruktade mötet i Kotten mellan Franzéns vs Petra/Josefina inledas. Franzénarna var hur självsäkra som helst om att det var vinst på g med sitt nya supertecken. Det gjorde de inte. Motståndarna var vassare. Men det var kul.
Åbrink stod för bjudandet av någon sorts sprit-glass. Måste säga att den var väldigt finurlig Och god. Även cider och öl bjöds det på. Så det tackar vi självklart för!

Fick även veta några saker som jag inte visste förut. T.ex att det finns ett tv-program som heter Bullshit, och att cigarettrök är oerhört bra mot myggor. Javisst.

Dax att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback