Glädje och smärta

Nu är det klart. Kontraktet  är skrivet, så 1:a september börjar inflyttningen. Blir skönt att slippa åka dessa mil hela tiden. Dessutom att kunna sova nästan en timme längre. Knappast fel va.

Föräldrarna håller på som mest med renoveringen av köket. Eller ja, mamma med assistans av syster och mig. Pappa har väl mer eller mindre gett upp det då han tycker det är för rörigt. Men jag förstår honom en aning. Det är rörigt med fyra personer i ett kök som ska fixa och dona. Att säga nåt annat skulle vara osanning. Lyckades förövrigt med att skada lillasyster två gånger inom loppet av fem minuter. Första var en hammare som jag råkade tappa på hennes axel. Andra gången fick hon hammaren rakt över sin tumme då hon skulle hålla i en spik åt mig. Oskickligheten glänste starkt idag, men sånt får man väl inget pris för antar jag.
Det börjar hursomhelst blir någorlunda klart.

Nu blev jag törstig. Det är nog hög tid att ta sig ett glas apelsinjuice.

Ja det är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback