Fundering No.1; Raka träd.

Eftersom att det då och då dyker upp funderingar i huvudet som jag gärna vill ha svar på så får ni i framtiden vara uppmärksamma på inläggen med "Fundering" i rubriken. Det jag undrar över idag är; hur kan det komma sig att träd alltid växer (näst intill) rakt uppåt, oavsett om det står i en lutande backe eller inte? Jag har då aldrig sett något som växer längs marken i alla fall. Ett svar skulle kunna vara att det strävar efter solljus kanske, men det känns inte som att kanske duger.

Är det någon som har svaret på frågan så skriv det gärna.


Kommentarer
Postat av: Martin

En vild gissning. Om trädet skulle växa "rakt ut" dvs vinkelrätt mot marken så skulle inte stammen orka med detta i framtiden vilket skulle leda till att den bröts av. Detta är lite magiskt för nu börjar vi tro att trädet kan förutspå detta redan som liten kvist. Skulle dock inte tro att det föreligger på detta vis utan snarare som så att den successivt "känner" att tyngdkraften blir för påfrestande därav växer mer "mot" marken till om den såklart lutar. Den strävar bara mot jämnvikt som allt annat i naturen.

2007-01-22 @ 22:27:56
Postat av: Petra

MÖ! MÖ! MÖ!

Postat av: Anonym

PS. Var vänlig att ignorera mitt namn och min adress, föregående inlägg skulle ha varit anonymt.
Tack!

2007-01-24 @ 21:54:16
Postat av: nathalie

haha, bra fundering..

2007-01-28 @ 20:34:15
URL: http://dealskardig.blogg.se
Postat av: Martin

David, har du inte funderat på hur växter kan växa genom asfalten? Det är lite ballare fenomen tycker jag.

2007-02-04 @ 17:27:10
Postat av: P

Nu händer det inte mycket här, jag är frestad att förlåta dig eftersom jag vet att du har lite mer spännande saker för dig. Men jag kan endå inte, vad är tanken att jag ska läsa om kvällarna när jag sitter och tragglar med diverse skolarbeten? Vet du att jag ska göra en Laboration med vitlök. Preppa vitlök med klorin och kolla vad som händer under två veckor. Låter väl hyperintressant? Skriv ett inlägg helt enkelt, du och Al har ju hunnit med ett antal idiotiska påhitt sen denna trädfundering.

2007-02-12 @ 23:27:21
URL: http://whoppe.blogg.se
Postat av: Ulrika Henriksson

Ja, vad tycker ni andra?

2007-03-13 @ 07:03:13
URL: http://www.weekend-spa.se/spa_utomlands/
Postat av: matilda

Hahahhaha gillar Petras tabbe. HAhahaha

2007-03-19 @ 18:15:04
URL: http://pimmelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback