En handlingens man..?

.. det beror helt och hållet på hur man ser det.

Var på stan i Eskilstuna med syster idag. Hade tänkt köpa mig en tröja eller två. I stället blev det sex tröjor, en jacka och lite boxers. Räknade ihop lite grovt vad det gick på och summan blev ca 2800 kr.
Nu blir det till att äta utspädd gröt resten av den här och kanske nästa månad där hemma. Jäkla skit.

Okej, att jag handlade mycket gör mig självklart inte till en handlingens man. Att vara det är något helt annat, något som jag ibland är mer eller mindre okapabel till att vara, och som i efterhand får mig att känna mig riktigt dum och ångerfull. Med all rätt.
Att "ta vara på ögonblicket" låter ju som en relativt uttjatad mening, men samtidigt så stämmer det,
för om man inte gör det så vet man aldrig om det kommer en chans till ett andra ögonblick.


För dig som läser detta så låter sista hälften säkerligen bara som en massa svammel, men det är svammel som jag måste skriva av mig, för min egen skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback