Mozzarella avklarad.

Så ont i öronen och halsen som jag har just nu efter en spelning är länge sedan jag hade. Mozzarella är dock avklarad nu. Det är inte många ställen, eller det kanske det är, vad vet jag, som kan lyckas samla så himla mycket konstigt folk under samma tak varje helg. Ikväll hade vi som tur var mestadelen vänner och bekanta där som kom för att lyssna, och det kändes skönt. Stället är knappast gjort för att band ska spela där, litet och allmänt dåligt med utrymme, men så är det, det fick mig förvisso att känna mig graciös som aldrig förr när jag skulle ställa ljudet på förstärkaren och var tvungen att klämma mig emellan ett trumset och högtalare. Spelningen i sig gick bra, trodde dock att våran trummis skulle supa sig för full innan vi ens gått på, för att kunna spela, men det löste sig till slut. Tyvärr blev det, som lite halvt väntat, inte alltför bra ljud, ibland för högt, ibland för lågt och kanske för ofta, bara väldigt dåligt, men allt kan inte vara bra heller ju. Att jag lyckades glömma bort texten så totalt på min egen låt att jag stod och improviserad näst intill hela igenom var det ingen som märkte. Fördelen med eget.

Jobb imorgon för/efter-middag, sedan en uppesittarkväll.
Trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback