Otur?

Mindre tur kanske.

Idag kom högskåpet till köket. Tror att jag och mor min har spenderat minst sju timmar med att fixa ihop den och alla tillbehör. Ändå är vi inte helt klara än. Pappa gjorde en repris från förra gången då det var tapetsering som hölls på med, och gav mer eller mindre upp då han tyckte det blev för rörigt med tre personer i köket som skulle montera.

Men vad är en renoveringsdag utan att göra illa sig lite? Pappa och jag hade fått order att tippa upp skåpet. Så det försökte vi. Skåpet gick dock inte fri från taket då den stod uppallad en bit. Men när vi ska lägga ner den igen så orkar inte pappa hålla emot och tappar den, och jag får bottenhörnet mot handleden som drar upp ett relativt djupt och fint köttsår. Trodde de första sekunderna att någon av ådrorna gått, men insåg sedan att det skulle pumpa bra mycket mer isåfall. Men det löste sig hursomhelst.

Nu har gasbindan fått sig en härlig röd/ljusröd färg så det kanske är dags att byta. Fast nej, det får nog bli imorgon. Nu är det dags för en macka.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback