Önsketimmen

Sitter och funderar på hur det skulle vara att vara världshärskare. Eller kanske inte härskare. Låter lite väl starkt. Mer åt att allt blir som jag önskar. Ja precis. Lite svårt bara att veta vart man skulle börja. Skulle ju kunna börja med klyschan "alla krig ska sluta". Det är ju fint. Och ingen ska behöva lida av hunger. Finfint. Sen då? Inga fler stora världsomfattande dödliga epidemier. Kan inte bli bättre nu tror jag.   

Jäkligt som det är så tror jag faktiskt ändå att epidemier (som t.ex. Digerdöden var) är något sorts sätt för jorden att försvara sig från överbefolkning. Hur skulle det annars fungera? Sen att människor ska behöva lida är oerhört tråkigt. Men så verkar det ju vara.

Man måste ju kanske inte önska så storskaligt kanske. Men då skulle nog inget vara som det är nu förvisso. Nej inget skulle nog vara det. Men å andra sidan får ju alla ageranden konsekvenser. Säkerligen oönskade. Så om man nu skulle få chansen så kanske man ändå ska låta bli.. även om det skulle vara lite spännande.

Jag håller mig nog till att skriva inlägg lite då och då istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback