Den impulsive bagaren

Idag var det dags för åttornas och niornas profiltid igen. Eftersom Lisa hade en sedan innan färdig Powerpoint presentation så höll hon i föreläsningen vilket kändes bra. Inte för att jag är slö, utan för hon helt enkelt kan mycket mer än jag. Men lottlös blev jag ju faktiskt inte. Eftersom vi pratade om att kanske bjuda eleverna på någonting så slutade det hela med att jag igår kväll bakade bullar. Jag vet, det är kanske inget jag borde skriva. Kanske skulle skriva att jag körde bänkpress med traktorer (modell John Deere) och efter det spöade en björn, för att till sist varva ner med en kall bärsa framför tv:n. Låter onekligen bättre, men det har mindre betydelse. Vi delar på arbetet och jag trivs med det.

Efter att i tolv veckor varit missnöjd med att Telia inte installerat något bredbandsuttag som lovat såg jag i förrgår, tack vare Jimmy, att så var inte fallet. Ovanför dörren hade teknikerna satt det. Jag gick runt som en tok efter att dem var inne i lägenheten och trodde dem hade struntat i det. Vem vid sina sinnes fulla bruk sätter det där? Jävla clowner. Ringde Telia som berättade att det var aktiverat, och i den lilla glädje som studen gav så säger jag utan att tänka efter; Jag vill ha ett abonnemang med 100Mbit. Efter avslutat samtal inser jag att jag nu sitter med två abonnemang. Tre månader blir det dubbel kostnad. Inte världens problem måhända, men lite onödigt ändå.



Eftersom jag bemästrar det avancerade programmet Paint kommer här en kort sammanfattning för dem som inte orkar läsa ovanstående





Kommentarer
Postat av: Stefan

Vafan jag trodde du spöade björnar till frukost! Du sjönk som en sten i mina ögon, David...!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback