Praktklant

Man borde inte tillåta sig att ha dålig koll.
Igår eftermiddag/kväll hade jag tvättstugan till kl.22. Eftersom det är elektronisk bokning så slutar "taggen" att fungera efter tiden är slut. Självklart var det sex minuter för sent när jag kom på det hela. Det hade inte varit så allvarligt om det inte varit för att jag skulle börja kl.8 imorse. Så för 2½ timme sedan var det bara att ringa bovärden och hoppas att han kunde komma och låsa upp så fort som möjligt. 8.10 trillade han förbi, så då var det bara att slänga ihop tvätten, packa väskan, eftersom det är en Ålandsresa idag med högstadielärarna, och knata iväg fort som fan till jobbet. Eftersom jag hörde att det var samling i aulan så går jag såklart in och sätter mig. Efter några minuter börjar jag kolla mig omkring och inser att jag inte känner igen en människa där inne, så det var bara att försöka smyga ut lite diskret. Tror att någon kommenterade lite halvtyst att jag var där inne, så helt diskret blev det nog inte. Lyckades hitta en kollega som då berättar att i  
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback