Många färger finns det

Idag har jag haft en tanke angående en sak som jag egentligen fruktansvärt ointresserad av, men ändå undrar över. Att man ska stå för det man säger är ju en självklarhet. Och det inkluderar väl även det man tycker.
Så min fråga är varför så många är måna om att hålla sin politiska åsikt för sig själv. Vid val i sverige, som i som så många andra länder, går man oftast till sin vallokal, går in bakom ett skynke och lägger sin lilla lapp där man tycker den ska vara. Självklart ska det vara så, för man vill ju inte att nån myndighet ska registrera ens åsikt. Men det är inte så långt jag vill dra det.

Frågan är bara i största allmänhet sådär. Någon som har ett svar till mig?

Eftersom det säkert finns någon som läser och undrar varför jag inte skriver vart jag själv befinner mig i de politiska färgerna så är jag som sagt oerhört ointresserad av politik, men svaret är; någonstans mittemellan Centern och Vänstern. Det betyder dock inte att jag tycker vissa saker från både V, H och C och allt däremellan kan låta bra.
En som avfärdar allt från alla andra partin än det den röstade på har antingen sjukt sammanträffande åsikter, eller så är det bara av ren princip. Jag tror på det senare..

Hurra och over & out.

Kommentarer
Postat av: Charles

Wheeey printar han igen. Tog bara ett par månader typ=P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback