Får jag lov?

Ja faktiskt. Det började i fredags kl.11.10 och slutar den 8/1. Så jäkla välbehövligt har aldrig en ledighet varit förut.
De sista veckorna kändes det som att jag höll på att få psykbryt på barnen minst var 30:e minut. Ja.. irriterad blev man i alla fall. Att vara elevassistent är, även om en del tror att man inte gör någonting, fruktansvärt jobbigt. I mitt fall; dit personen går, går man själv för den får inte släppas ur sikte. Det får inte hända några incidenter, med andra ord bråk. Helst inga verbala attacker heller. Och som vi alla förstår är det (verbala) väldigt lätt att förhindra... och det ligger på mitt ansvar.
Att man sedan själv får sig en skopa emellanåt med svordomar och könsord är bara uppiggande.    
Nej, lov is the shit, och där har vi fördelarna med att vara lärare. Mycket ledigt och dessutom betalt under tiden.

De flesta av julklapparna är inhandlade. Imorgon blir det slutklämmen. Har aldrig haft bra med marginal när det gäller julklappar, men något år kanske det bli så.
Nästa? Vem vet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback