Viking.

Investerade lite kosing för ett kvartal nere på Viking i eftermiddags, har inte varit där på cirkus sex månader och tränat, men idag så var det dags. Märkte fort att jag tappat relativt mycket, mellan 5-10 kg i vissa övningar. Lika tråkigt är det att även volymen har minskat, men det är bara att bita ihop. Muskelminne muskelminne.

Kom just att tänka på alla idiotiska påståenden jag har hört tjejer göra om gym som har fria vikter. De flesta säger att de inte gillar att träna med fria vikter o.s.v. för att de inte vill bygga stora muskler. T.o.m. en efterbliven anka borde kunna tänka ett steg längre. För det första; ingen tränar och vaknar som en biff dagen efter, för det andra; beror det på om man tränar tungt eller lätt, för det tredje; i genomsnitt lägger man på sig 1-2 kg ren muskelmassa/år och för det fjärde; det tar generellt sett längre tid för tjejer att bygga muskler eftersom de producerar ca 20 ggr mindre testosteron/dag än killar.

Att säga att man inte vill bygga muskler på ett gym, vilket som helst, är som att säga att man vill ta sig från punkt A till punkt B utan att förflytta sig..

Vad jag ville få ut av det här vet jag inte riktigt.

Kommentarer
Postat av: Petra

Däremot måste jag slå ett slag för de som inte kan träna på gym med fria vikter och därför väljer Nautilus, det är ett smart drag. Gör man övningar och belastar fel så förstör det mer än hjälper.
=)

Postat av: David

Där har du helt rätt! Det är näst intill omöjligt att göra fel med maskiner, dessutom borde de nog vara skonsammare överlag för kroppen. Det är inte det att jag dissar Nautilus, har själv tränat där :p

2007-01-05 @ 17:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback