Relationer

Ja ibland undrar jag om inte relationer är roten till allt det onda.

Några personer som står mig nära har lyckats få till en väldigt jobbig situation. Jag orkar inte skriva ut allt som har hänt eller vilka som är inblandade. Jag tänker inte heller välja någons sida för den delen heller, eftersom de två som står mig närmast i det som har hänt betyder lika mycket för mig. Hursomhelst så har det resulterat i att det känns lite kärvt just nu.

Vad jag själv tycker om vad som har hänt väljer jag att behålla för mig själv. Men sida väljer jag som sagt inte.


Sitter och tänker på relationer i allmänhet, är det inte så här egentligen..

Man träffar någon, blir kär och allt är så fint och underbart som det bara kan vara. Tills det tar slut.
För då låter man tankarna vandra vidare till vad man såg hos den personen och hur man egenligen kunde bli tillsammans med den. Ända tills man träffar någon ny. För då blir ju Den den mest underbara och fina person man någonsin träffat (självklart).. Och så håller det väl på en evighet. 

Har personligen inte så stor erfarenhet av förhållanden, men jag kan ändå tänka mig att det kan vara så, så slutsatsen borde väl vara så här enkel:

Det finns ingen som är den rätta, bara någon man är kär i just för tillfället.

Rätta mig om jag har fel. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback