En alkoholfri Screwdriver

Förra veckan var jag på Jysk i Eskilstuna för att leta efter matsalsbord m.m. Att hitta sådana saker som man känner att man blir helt nöjd med kan vara lite halvt svårt, tycker jag iallafall. Men jag lyckades hursomhelst hitta ett matsalsbord, som jag dock inte skulle kunna få förrän i slutet på denna vecka eftersom det var tvunget att beställas. Ett fint soffbord hittade jag också, men det kostade runt 700 kr då men skulle prissänkas till 300 i måndags, och de hade självklart bara två ex. kvar. Så då kom Farbror Joakim fram och jag tänkte att jag lika gärna kunde vänta tills dess. Tisdag kväll kom jag på det och på onsdagen fanns det inte kvar..

Det jag fick med mig från första besöket var ett datorbord. Jag tänkte när jag kom hem att det var lika bra att sätta ihop det direkt. 40 minuter skulle det ta stod det. Jag hann inte ens hålla på i två minuter. Den lilla skruvmejsel som jag hade hemma orkade man knappt skruva ihop luft med.
Så i tisdags fick det köpas in ett mejsel-set. Minuten efter jag kom hem så kom plötsligt Bygg-David fram och jag kände mig otroligt inspirerad att skruva ihop saken. 40 minuter? Ha! Det kunde jag klara på 20-25 minuter. Nu hade jag ju den rediga mejsel som krävdes. The All mighty Mejsel.

Ritningen kändes aningen otydlig i början och det tog några minuter att få ihop de första sakerna, men sen flöt det på direkt. Tiden gick och jag kände att 25 minuter hade gått. Men 40 min. stod det så det var ju ingen fara på taket ännu. När bordet började närma sig helt ställde jag mig själv en allvarlig fråga:
Får hårddisken verkligen plats? 
Hela bordet sattes ihop. Testade om den fick plats. Det fick den inte. Nu hade det gått över 40 minuter, men jag hade ingen koll på tiden längre. Saker fick skruvas bort. Men till slut så blev den klar.
Kunde det ha hunnit gått 60 minuter? Tyckte att 60-70 fick vara okej för att vara mig. Slog på TV'n och kollade klockan.

Drygt två och en halv timme..

Vad är det för fel på människorna som skriver ut tiden på ritningarna undrar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback