Arbete, grönbete

Börjar känna av allt jobb nu. Sista dagen blir på fredag, och det ska faktiskt bli skönt att få vara ledig två dagar sen. Satt förvisso och hoppades in i det sista på att kunna få jobba lördag på Statt så man skulle få sig några extra kronor. Men så blev det ju inte. Har ju å andra sidan, på fredag, jobbat varenda dag i 17 dagar.   Så några slantar hoppas jag på att det blir ändå.
Annars kommer någon att få sig ett brev. Vem hur och varför har jag dock inte en aning om..
Men det borde nog vara nåt personligt rekord i arbete åtminstone. Arbete-utan-ledighet-arbeteri.. 

"Arbeteri ".. Ett ord som är grymt underskattat förresten. Vet inte om ordet finns på riktigt, men jag har tänkt väl och länge på det, och kommit fram till att jag gillar det stenhårt, och kommer därför att fortsätta använda det. Tills jag inte gör det längre vill säga.

Har även lite lagom starka funderingar på att åka ner till släktens ställe på Orrö och försöka sig på några kast och se om man får upp nån fisk eller två. Känner just nu att lax inte vore fel. 
Är förvisso omöjligt att kunna fånga där. Men om så skulle bli fallet så kan jag lova att den ska få sitt alldeles egna lilla blogg-inlägg.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag minns en sommar för inte så länge sedan (förra!) då Jag fick fisk, Emelie fick fisk och Bo fick fisk. Det kanske är din tur nu. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback