Ljushuvud?

Det är synd att man inte är piggare än vad man är just nu. Vet inte varför riktigt, men jag fick för mig att läsa lite om Relativitetsteorin, eller ja, Den speciella relativitetsteorin. Den låter ju faktiskt lite snobbigare på nåt sätt. Lite bättre lite finare. Nej, skillnaden är att Den allmänna tar upp teorin om gravitation medans Den speciella tar upp rummets och tidens egenskaper, Tänker inte gå in på allt vad som stod där, men det är ju, enligt eget tycke, ganska intressant att läsa om det. Tyvärr blir det så snurrigt efter ett tag att man tappar bort sig totalt i allt. Ja det kanske får bli ett litet projekt det där, att plöja igenom lite mer av det.

Det jag sitter och ser fram emot just nu annars är morgondagen. Smörgåstårta har blivit bestämt relativt nyligen. Inte fel, inte fel alls. Sen är det även bestämt kortspel. Om det blir något annat spelande vet jag inte. Men det visar sig. I vilket fall som helst så blir det kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback