Idiotiska påhitt

Det finns vissa saker som jag nog aldrig kommer att förstå mig på.
En av dessa saker är ett fenomen som inte är särskilt nytt eller så, men det gör mig hursomhelst irriterad.
Sitter och läser Aftonbladet på nätet och ser plötsligt rubriken:

"Chiwow, va fin jag blev!"

(Hade ju inte behövt läsa artikeln men gjorde det ändå.)
Det handlar alltså om hundar och hur dess kläder ska se ut i vår! Det fick mig att fundera på några saker.

För det första: Hur kunde de stackars hundarna överleva förr i tiden?... 
För det andra: Vem kom på idén att avla fram äckliga småhundar som skulle komma att behöva kläder?
För det tredje: Vilken människa funderar ens på att köpa kläder till byrackan?
För det fjärde: Är hundar i kläder verkligen = hundar?
För det femte: När ska dessa idiotiska påhitt sluta??

Några av dessa saker som hunden tydligen "bara måste ha" är t.ex en frack med tillhörande fluga, 500 kr.
En fotbollströja med Beckhams namn på ryggen, 250 kr. Eller varför inte ett halsband med silverspänne och kristaller, 3000 kr! Det sjukaste som fanns med var väl ett "partykit"(???) med rosa dress, matchande skor, halsband och pärlor.

Visst blir en hund som en familjemedlem och man ibland vill skämma bort den.
Men jag tror knappast att en hund blir gladare av att ha ett halsband för 3000 kr än ett för 80 kr.
Mer troligt är det nog att ägaren försöker göra sig stolt över sig själv.
Det finns andra sätt om man nu vill skämma bort jycken.

Jag tycker i ärlighetens namn att ska man köpa en hund så ska man köpa en hund!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback