En aning feg.

Ibland så är jag verkligen nördigt feg. Varför det är så vet jag inte riktigt, har funderat på det men inte kommit fram till något resultat.
Senaste gången var efter jobbet i söndags då jag skulle ta med några mackor från Subway inne på 21:an. Fyra mackor skulle jag ta med, det är inte många, men när man får bestämma allt ifrån vilket bröd man vill ha till vilka saker man vill ha på mackorna så blir det värre.
Den gången blev det missförstånd redan när jag skulle bestämma vilka bröd jag skulle ha. Försent så fattade jag att det fattades en macka (det kom nämligen in en tjej till och jag trodde att tjejen bakom disken kanske tog hennes beställning samtidigt) och katastrofen var ett faktum. 
Eftersom att det kändes dumt att säga till om det redan när hon börjat göra iordning de andra så gjorde jag det enda vettiga; jag gick därifrån med tre mackor, hämtade bilen i garaget och parkerade på gatan, gick tillbaka till Subway och mumlade något om att jag visst glömde att beställa en macka.  

Ett lättlöst problem.


I förra veckan på jobbet tänkte jag lite högt om att kanske köpa ett nytt USB-minne eftersom jag inte vet vart jag har mitt gamla. Kollegan hörde det och tyckte jag skulle gå ner till Clas Ohlson och kolla. Halvvägs dit ångrade jag mig och sa att jag struntar i det. Då säger han: äh va fan, va inte så snål!

Jag gjorde självklart det rätta då med; gick dit, köpte USB-minnet och nu sitter jag här med förpackningen obruten bredvid mig.

Två exempel av många.

Jag är en svag människa.


Kommentarer
Postat av: Pillan

David! Du har en utmaning som väntar på min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback