Lite svårt att förstå?

Då var den omtalade party-dagen, också kallad Juldagen, över. Tror att nästintill alla ställen har fullpackat med folk. Det var det på Statt också. Kändes inte riktigt som det. Men siffror kan ju inte ljuga. Eller...?
Hursomhelst så var det ändå en relativt rolig kväll att jobba på.
Började med tre tjejer som inte hade åldern inne, som vände direkt i kassan när de såg att jag stod inne och kollade på dom. En hade definitivt inte åldern inne. Kändes lite som någon sorts skön hämnd inombords. Ungefär som "Ha! Där fick hon! Inte lika stor tur som sist va?" 
Måste säga att det var lite absurt när en av de andra tjejerna började böna om att de skulle få komma in,
även om det var ett falsk-leg som användes. Om någon skulle undra så kan jag säga att de kom inte in.  


Kvällen fortlöpte med en och annan fylla, en sönderslagen spegel m.m.
Relativt mycket Flenare fanns där. Har nog lyckats gjort mig ovän med de flesta i Flen/Mellösa maffian nu.
En av grabbarna fick kastas ut två gånger. Dessutom kom mitt favoritobjekt dit.
Blev samma procedur som vanligt.
Har tappat räkningen på hur många gånger jag slängt ut honom p.g.a. samma sak som tjejerna
försökte med. Lär dig någon gång!


Nu tror kanske alla att man är en sadistisk paragraf ryttare. Så är ej fallet.
Tänk dig ett scenario: Jag kommer över till ditt jobb, där du står och löder kretskort.

"- Tja
- Tjena
-(Jag frågar) Du.. ska den där lödningen verkligen sitta där?
- Ja. Det är klart den ska.
- Nä men kom igen. Sätt den i andra hörnet istället. Det ser ju bättre ut.
- Kan jag ju inte göra. Blir ju åt helvete dumt.
- Men kom igen då för fan! Är du dum i huvet eller!!?"

Osv...

Självklart fanns det en poäng i det där, som jag hoppas ni är intelligenta nog att lista ut.

När man står och jobbar och det kommer människor som känner en, och 
börjar tjafsa om att man ska göra undantag, och sen kör  "kom igen, det är ju jag liksom"  så blir man
lätt lite irriterad.
Bemöt mig med samma respekt som jag bemöter dig med istället!
Du sätter nivån, jag följer.

... undrar om man måste tänka sig för i fortsättningen vilken kassa man väljer när man handlar på Ica..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback