Framförhållning

Känns som om att julafton är närmare än vad den borde vara.
Varje år är det samma sak: "I år så ska jag börja handla julklapparna i tid så jag inte behöver stressa med dom i sista stund."
Men blir det så? Nej självklart inte! Jag har handlat en julklapp. Har förvisso inte så många att handla,men det är ju inte direkt mycket tid kvar. Så det man inte har i huvudet får man ha i benen. I morgon helst.

Hade tänkt att slå upp ordet "framförhållning" i en ordlista så man fick den exakta betydelsen av ordet.
Men det fanns inte med. Kan det bero på att Norstedts Svenska Skolordlista var från -88?
Då kanske det innebär att om man är född innan -88 så har man ingen framförhållning?
Där har vi svaret! Jag är 82:a och jag behöver inte det! Kan inte blir bättre. Det kör jag på från och med nu.


Hade en försäljare hemma hos mig i måndags. Förstår inte på något sätt att såna får gå runt lösa i samhället. I telefonen kan man alltid bara säga att man inte är intresserad.
När de står utanför dörren känns det lite jobbigare på nåt sätt.
Men om någon sådan "människa" skulle råka läsa detta så har jag några saker att säga så att ni vet:

När ni knackar på på min dörr och ska sälja era böcker eller dyl. och frågar om man har tid, och jag då skulle välja att säga ja, så säg för fan bara det ni har att säga. Och försök inte ens att spela kompis. Respektera att jag ändå troligtvis kommer säga nej till detta "otroliga erbjudande",utan att ni blir sura.
Sist och viktigast av allt:
Riv INTE ner min telefon på vägen ut, för att sen tveka 5 sekunder om ni ska plocka upp den eller inte. 

Detta är en guide som försäljare skall följa om det inträffar!


Kommentarer
Postat av: Petra

Men jag som är född precis på året 88, hur ställer sig din framförhållningside då?

2005-12-23 @ 14:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback